header

header

onsdag 17 augusti 2011

En vanlig vardag igen

Eftersom Facebook kontot just nu inte är tillgängligt passar jag på att uppdatera min blogg. Min dotter sover sen en timme tillbaka. Helt fantastiskt. Hoppas hon sover flera timmar nu, så hon är utvilad idag. Jag testar idag en ny metod.  "De klassiska sagorna gul" rullar på non stop. Jag har märkt att hon lätt vaknar av minsta lilla ljud. Så nu har vi ljud hela vilan igenom. Jag har hunnit diska, hänga tvätt och vattna blommor. Sällan hinner jag mycket mer än det. Den dagliga sysslan med andra ord.
På förmiddagen har jag dock hunnit plocka hennes små kläder i en låda. Plocka grejer hit och dit. Tänk vad mycket man ändå hinner göra bara man hålls hemma.
De två senaste månaderna har vi ju knappt alls varit hemma. Vi har varit på loppis, till farmor, till mormor, till gammelfarmor, till Vasa flera ggr på både shopping o massage. Vi hann några dagar till Åland. Sen har vi ofta varit ut på promenad med vagnen. Dagarna flyger iväg och tjejen är snart 7 månader. Redan liksom. :)
Men nu då min sambo åter är i jobb är det dags att ta i tu med vardagssysslorna. Även annat än att laga mat och hänga tvätt. Det är ju lite svårt med en liten tjej som vill ha uppmärksamhet. Men den lilla stund hon sover på dagen så bör jag uträtta mycket. Det mesta vill säga. Så även skriva mitt dagliga blogginlägg och surfa runt bland övriga bloggar.
Dock är det ju så fantastiskt fint väder ute. Det känns så bortkastat att ha tjejen att sova inne då jag kunde gå ut på en lång fin promenad istället. Men det får bli en annan dag eller senare idag. Nu skall jag iallafall försöka få lite mera uträttat.
Dagens bilder beskriver vad jag sysslat med idag.


Tvätten trängs med alla andra grejer i mitt arbetsrum

Mina kläder i mitt klädskåp i mitt arbetsrum
Både tvätten och kläder till mig och min tjej trängs med tyglådor och mappar i mitt arbetsrum. Ett hus skulle inte alls vara tokigt. Mer och mer behövligt känns det som. Så kanske jag kan hitta saker och även använda de kläder som finns längst in i hyllan. Jag kanske t.o.m skulle kunna få ha mina kläder i sovrummet. Tjejen kunde ha sina grejer i ett eget rum.

Det jag önskar mig är ett fint, välbehållet hus. Inflyttningsklart. Huset skall vara i ett plan och gärna ha 4-5 rum + vardagsrum och kök. Ett snyggt och städat badrum skadar inte heller. Det spelar ingen roll om huset är nytt eller gammalt, så länge man kan flytta in i det utan större remont. Sen skall huset helst vara så nära Övermark centrum som möjligt.

Så var tjejen vaken då. 1timme och 25 minuter var dagens vilopass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar