header

header

måndag 1 augusti 2011

Att återanvända - Re Do

Då jag ändå var i farten tänkte jag piffa upp mina gamla sparkbyxor. Alltså de som jag själv använt för 32 år sedan. Min mor är bra på att spara på grejer. Men om man ser till dagens retro mode trend så är ju dessa helt i tiden nu igen. Dock behövde de sys om lite.


 Ursprungsbyxorna från 70-talet

   







Trasiga fötter och axelband klipptes av så att det bara lämnade en byxdel kvar

 

 


Med nya muddar i midja och vrist så kan byxtyget användas ännu i några år till.


 Så blev sköldpaddebyxorna. De prickiga hann jag sen inte sy klart. Främst för att jag inte orkade byta till vit tråd i over lock symaskinen.


En glad liten tjej med förnyade byxor.

Det där med att sätta två bilder bredvid varandra så lyckades jag inte med i detta inlägg. De bara hoppade hit och dit. Så nu blev det så här :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar