header

header

onsdag 24 april 2013

Hälsans kök - bullar

Vi buzzar via företaget Buzzador tillverkare Hälsans Köks produkter och smakar på olika typer av vegetariska halvfabrikat produkter. Du kan hitta dessa produkter i frysdisken på Prisma.


Gårdagens mat blev ris och vegetariska bullar.

Bullarna innehåller till 51% sojaprotein. 

Efter 6-8 minuter i stekpannan är de klara att serveras. 

Omdömet blev överförväntan gott. Min sambo tyckte att de smakade som vanliga köttbullar, lite mer kryddade kanske. Jag tyckte också att bullarna smakade helt okej. Samma smak som vanliga halvfabrikat bullar av andra märken och med köttigare innehåll. 
Så denna produkt kan vi gott och väl ha i frysen, ifall vi får oväntat besök. Jag har några väninnor som är vegetarianer eller inte äter kött (men nog fisk och ägg). Då kan det vara bra att ha bullarna hemma vid behov. 
Eftersom bullarna ändå är rätt mycket dyrare än tex Saarioinens halvfabrikat köttbullar  så tror jag inte att jag kommer att börja konsumera dem i stor mängd. Dessutom är ju halvfabrikat, just halvfabrikat. Därför använder jag sådana produkter "i nödfall", om jag har tidsbrist eller så. Jag föredrar nog att själv göra mat från grunden.
Men som sagt, dessa bullar kan man gott pröva att äta.


1 kommentar:

  1. Blev positivt överraskad över hur goda de faktiskt var. Men priset! Pungade ut 35 kr för ett paket (300g). Tycker nog att det är lite väl i överkant. Tyvärr

    SvaraRadera