header

header

fredag 8 juni 2012

Soliga fredag

 Imorse såg jag att min dotter har en röd svullnad på vänster ögonlock. Själva ögat verkar det inte vara något fel på. Det rinner inte var el dylikt. Så någon allergisk reaktion är det inte. Det borde ju nog klia i ögonen då, tycker jag.
Dock kan det vara ett myggbett. Jag såg ingenting på hennes öga igårkväll, så möjligen om hon blivit myggbiten i natt. Eller så har hon slagit ögat mot nånting i sömnen. Dock har hon inte heller vaknat och varit ledsen, vad jag minns.
Jag är själv lite "allergisk" mot myggbett. Så jag blir själv väldigt svullen om jag får bett. Därför är skärgården och skogen inte riktigt ställen jag trivs på. Här på gården var det igår kväll också mycket mygg, knott och flygande väsen.
Tjejen sover väldigt bra idag. Hon somnade först kl.22 igårkväll. Varje morgon vaknar hon kl.7. Vi kunde helt vara utan väckarklocka för hon tar aldrig sovmorgon numera. Men jag är morgontrött, eftersom jag inte kommer mig i säng förrän halv 12.

Här kommer förra lördagens loppisfynd från Suviloppis i Sunnanvik. Sannerligen fynd! En man kom dit med mängder av kläder från märken såsom Molo, Maxomorra, Polarn och pyret, Duns, meandi. . .
Kläderna sålde slut rätt snabbt. Dessa som finns på första bilden hann jag knycka åt mig. Moloklänningarna och P o p utedräkten lämnade vi inte själva med. De for vidare till Storebror och lillasyster .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar