header

header

lördag 16 juni 2012

Bilder från början av juni


Vi nätshoppade på lekmer.fi och hittade uv-dräkt, sim-solglasögon och keps för halva priset. Var är Pippi? Jo, däääär på dräkten är Pippi.


Vi besökte Cornelia på Familjedagen och tittade på får. Men vår dotter ville helst bara klappa tjejen bredvid istället för fåret.





Vi satte upp en hylla i dotterns rum och plockade upp alla mina gamla mjukisdjur där också. De har hittills legat i en låda ute i garaget. Dock  fick mina käraste gosedjur inhandlade på Hamleys i London fortsättningsvis va i en låda, tills min dotter slutat äta på allt.  




Vi har betraktat vårt stora äppelträd med mängder av fina blommor.



Vi har klätt oss fina i för stora skor p.g.a att vardagsskorna är fulla av sand och smuts och åkt på besök till kompisar.
 


Jag har plockat upp grejer ur en låda. Bland annat dessa glas som jag fått av något dagisbarn på den tiden då jag jobbade i Helsingfors. Egen design. Man vet aldrig. De kan bli värdefulla nån dag. Tyvärr håller färgen på att lossna.



Vill själv, kan själv. Min dotter har klätt på sig stickade strumpor tror hon. Dock råkade det att vara vantar.




Men lika så glad är min dotter ändå. Solstrålen :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar