header

header

onsdag 26 oktober 2011

Loppis i Malax

Det var visst ett tag sedan jag var på loppis i Bygdegården i Malax. Men jag har inte hunnit sätta in bilder på loppisfynden förrän nu.  Jag gillade Bygdegården bortsett från att man inte skall ta med barn i vagn dit. Eftersom loppisen var i två våningar gick det inte så bra att ta sig upp på vinden med kärra. Det blev att besöka loppisen två gånger. En gång utan barn 5te loppisdagen. Då var det dock inte så mycket av intresse kvar.
Det jag var förundrad över var en hel stång med minst 20 fina klänningar för småflickor. Jag hade gärna tagit med mig alla klänningar hem. Men vi har faktiskt rätt många klänningar redan. Så jag köpte ingen då första loppisdagen, söndagen. Jag trodde att alla klänningar skulle vara sålda då på torsdagen. Men nej, massor var kvar. Det trodde jag inte. Klänningarna var 3 euro styck. Normalt loppispris på fina klänningar. På torsdagen kunde jag se inte hålla mig. Jag köpte EN stickad klänning i strl 80. Jag har ingen bild på den. Men alla tjejens klänningar skall nog komma på bild i nåt inlägg sen senare.

Det här köpte jag i Bygdegården på loppisen 16.10.2011

 Polarn och pyret t-shirt strl 80 och body strl 74 och en jättefin rosa väst i strl 92. Men den såg liten ut. Antagligen krympt i tvätten. Två och femtio euro gav jag för dom plaggen.


Jag köper alla billiga sovpåsar jag kommer över,denna var 3 euro. Jag har sett exakt likadana på loppisar för 10 euro. Sparkdräkter med långärm och fot är tjejens nattkläder. Ofta har hon två sparkdräkter på sig + en sovpåse. Dock inget täcke.

Det här var grejer som hon gillade på loppisen. Tre euro betalade jag för hennes leksaker. Mini keyboarden spelade direkt man kom åt tangenterna. Jag fick den inte avstängd. Så efter att ha spelat en hel eftermiddag var batterierna slut då vi kom hem. Grejen med bollarna skall man trycka på, så åker bollarna runt. Det har hon lärt sig att göra själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar