header

header

fredag 28 oktober 2011

Dagens utflykt

Jag och min sötnos till dotter har idag varit till Vasa på tu man hand. Det har varit en lång dag som började med en timme gnäll i bilen på vägen till Vasa.
Dagens projekt var ett besök hos våra BB-kompisar i Vasa. Det gillade min tjej mycket. Hon fick återse sin rödhåriga pojkvän som är 1 dag yngre än min busfröken. Det blev ett kärt återseende.


Har du fått någon tand då?

Efter lek och vila i vagnen åkte vi på en snabbtur till loppiset Fyndis i Smedsby. Men några stora  kostsamma inköp blev det inte. Jag hittar inte mycket av intresse på det loppiset tyvärr. Men för omväxlighetens skull åkte vi inte till Suvi-kirppis idag. Fastän det nog är vårt favorit loppis.

Hemfärden blev dessto tystare. Dels hade högtalarna dött (tror jag) och därtill sov tösen hela vägen till Övermark. I Räfsbäck vaknade hon tyvärr. Tiden från Räfsbäck till centrum kändes som en evighet då tjejen gallskrek non-stop. Väl hemma byttes gråten till skratt då tjejen fick bli ompysslad av sin pappa och äta en hel burk med mat igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar