header

header

tisdag 30 september 2014

Idag

Det blir loppis i bageriet nästa sommar igen. Nu är alla loppisgrejer packade i lådor inför nästa säsong. Det blev många lådor. Mycket bra att få bort lite kläder och skor ur skrubben.


Så vi får lite ordning här...


  Men vissa grejer säljer jag inte. Mina gamla bälten vill mina flickor nog ärva. Kanske även de glittriga topparna.


Storasyster har lekt med lillasyster. 


Storasyster masserar lillasysters fötter under tiden som de båda kollar på gamla avsnitt av favoritserien "Familjen annorlunda"


Därtill har lillasyster sovit ute i 3 timmar. Hon sover fenomenalt bra både ute på dagen och i sitt babynest på natten. Inga problem med nattandet. 
Nu har hon fått smakprov i några veckor. Det har inte varit någon succé så där i början. Nu har hon vant sig vid att få något i munnen och svälja det. Idag tyckte hon mycket om batat-palsternackspuré (ja det blev en miss igår. Jag skulle göra potatis-palsternacksmos och hade storasyster att hämta den röda potatisen. utan att tänka efter dessto mer så skalade jag glatt det hon kommit med. Det var ju batat märkte jag då jag smakade på moset. Super-äckligt sött tyckte jag att det blev. Men båda tjejerna gillade det. Därtill åt vi lax och makrill i tomatsås. Funkade bra med sött och salt. Smakerna gifte sig med varann. )
Även mangopurén gillade lillasyster idag. Finemang!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar