header

header

torsdag 21 februari 2013

Morfar kom med glass

Det var dagens händelse det. Morfar åkte till butiken och handlade till oss. Så skönt. Så slapp vi ta ut bilen i kölden. Morfar köpte glass åt min haltande tjej. Sen kom morfar hit och åt glass med henne. Då var hon lycklig. :)

Hon haltar ju fortfarande sedan 1 1/2 vecka tillbaka, tjejen vår. I måndags var vi till Mehiläinen i Vasa och kollade höften med ultraljud. Inga fel på höften alls. Ingen vätska där. Läkaren misstänkte ändå höftsnuva.
Läs mera om höftsnuva här.
Men igår då hon ännu haltade så beslöt läkaren att skriva remiss till Vasa centralsjukhus. Det kan ju vara något annat också . . . Så bäst att kolla upp utifall det är barnreuma. Hon haltar mer på morgnarna tycker jag. Hon tar sig lite på rumpan och korsryggen. Så visserligen kan hon ha stött sig också eller sträckt sig. Hon ramlar ju rätt ofta ändå. Så energisk o rörlig som hon är.



Idag har hon hjälpt mig att sortera papper. Jag har flera olika grupper med elever och det skall vara uppgiftspapper av alla de slag. Jag föredrar att kopiera allt på en gång. Lättast så gällande barnpassningen. Men sen skall pappren sorteras då jag kommer hem. Läggas i högar för varje elev eller grupp. Min dotter vill gärna hjälpa till. Men idag blev vi lite osams då hon helst skulle gå över pappren.




Just nu är det vila. Men innan dess har vi läst. Hon fick massor av böcker i julklapp och som födelsedagspresent. Så nu behöver vi inte låna böcker på biblioteket på länge tror jag. Favoritboken är Djuren på zoo. Man kan trycka på knappar för att höra djurens läten. Det är tydligen jättekul.



Igår hade vi lekkompisar här. Tjejen var förväntansfull. De skulle leka och äta sa hon. Så blev det också. Besökarna hade med sig basilika och gurkor. Min tjej älskar gurkor, så det var jätteomtyckt. BVasilikan var den godaste jag nånsin ätit. Jag brukar själv odla basilika ute sommartid. Men den har aldrig blivit så här bra. Det har varit en mycket mörkare sort. Denna var jättegod, mild. . . lika god som dill :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar