header

header

torsdag 16 augusti 2012

Vardag igen

Pappa i familjen började jobba igen i måndags. Nu är det vardag igen. Jag trodde att vår dotter skulle ändra dygnsrytmen efter pappa och börja stiga upp kl.7, men det har hon inte gjort. Vi sover till 8.30. Det är skönt, visst. Men vi får inte så mycket gjort på dagarna. Frukost och lunch sitter i ett nästan.

I måndags var vi och vandrade i lite butiker i Näsby + Halpa Halli. Sen bar det av till mormor och morfar. Vi fick där besök av några släktingar från USA. Sara och Jim som bor i Oregon och Kalifornien. Min mamma fick en fin godisask avbildad Kalifornien. Jag borde ha tagit foto på den, men det får bli en annan gång. Släktingarna blev dock förevigade på några bilder. Å nej, mina föräldrar förstod inte vad dom sa på engelska. :)
Vad vi gjorde i tisdags minns jag inte längre. Det var knappast nåt speciellt. Både måndag och tisdag har vi varit ute på cykel på kvällarna. Jättefint väder har vi haft.
Onsdag var mor och dotter till Teuva. Det är lärorikt att se grannkommunerna ibland. Länge sedan sist jag var dit. Det var nog innan ABCs etablering där.
Idag har vi endast besökt "min skola". Men det var nog tillräckligt för idag. Tjejen hann trycka på många tangentbord.

Ikväll har det regnat och pappa hölls inne med tjejen. Jag har tvättat tre maskiner och sytt en gardin av Barbapappa-tyg till tjejens rum. Å hon sa "Barbapa". Äntligen börjar det komma lite ord.
Tidigare i veckan har jag hört "jobbajobba" och "piopää, piopää, piopää". Vad det senare betyder vet jag inte helt. Men jag tror lite på "hjälpa". Ett tredje ord är "mia" eller "miamio", som betyder "jag, jag vill ha, min, mitt, mina"

Hon är sen med att börja prata tycker jag. Men motoriken är det inget fel på. Snabb och fiffig som bara den.

Bilderna: Slappa framför TV:n efter lunchen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar