header

header

söndag 26 augusti 2012

En vecka går så snabbt

Det var inte länge sedan det var måndag, tyckte jag. Veckan har gått så snabbt. Vi har haft program varje dag denna vecka.
Måndag plockade vi bär hos mor och far. Min far tankade bilen min, handlade åt mig och tvättade min bil riktigt ren. På kvällen hade jag min seniorgympa kurs. Alltid lika roligt!
Tisdag hade vi besök av lilla Ivar och hans mamma. Jag har även börjat ta upp potatis ur landet. Det lär ju ta tid eftersom vi gör det för hand.
Onsdag var loppis öppet. Vi var även på cykel till bybutiken.
Torsdag var vi och hälsade på de små söta tvillingarna här i byn. Lite har dom ju nog växt sedan jag såg dem sist. Men min dotter såg dem för första gången. Hon blev väldigt förtjust i dem. Möjligen trodde hon att det var två små dockor, som låg och sov. :)
Dock slutade inte veckan lika trevligt. Min far fick en stroke i fredags och tillbringade dagen på Vasa Centralsjukhus. Dock ansåg dom att han klarade sig så pass bra att han kunde återvända hem samma dag. Trött känner han sig. Proppen hade "gått genom" såg de på magnetröntgen. Så med blodförtunnande medicin borde han nu bli bra. Men det är förståss tråkigt ändå. Nu då han längtar efter att få tröska och ta upp potatis. Få se hur det blir med det. Tur att jag är vårdledig och kan hälsa på, på dagarna iallafall. Ett besök av barnbarnet piggar alltid upp också.
Igår tog jag upp mer potatis och nu är det dags att snart gå och öppna loppiset för sista söndagen denna höst.


Tjejen med en mjuk kisse vi köpt på ett loppis


Paja paja mjuka kissen


Även vår egen utekatt blev intresserad av vad detta var för ett djur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar