header

header

onsdag 1 augusti 2012

Semesterdagarna bara går och går...

Idag var det lite kallare igen. Det blåste kallt. Jag hade inte tagit med mig någon jacka då jag åkte till Skärgårdsloppis vid Fagerö i Rangsby. Men det var mycket folk där, trångt och massor av grejer, så varmt blev det nog ändå.
En barnvagn hittade jag innanför dörren. Det var just en sådan som jag sökt efter, med mugghållare och stort förvaringsutrymme under vagnen. Denna var även till ett billigt pris. Tyvärr var den blå, vilket gör att ännu fler i fortsättningen frågar mig "Är det en flicka eller pojke". Men det är en fin blå färg på vagnen, så jag tror nog att min lilla tjej gillar den ändå. Hon var jättenöjd då hon provsatt i den hemma på gården.
Vår Chicco Liteway är härmed till salu. Det är en utmärkt vagn att ha med sig på resan, på båten, i flyget. Den är liten och behändig och tar minsta möjliga plats, som en vagn kan ta, i bakluckan.

Carena Easy svart, men den jag fyndade var klarblå.
Lite andra fynd släpade jag runt på också innan jag beslöt mig för att ställa mig i den långa kön. Dock gick det väldigt snabbt framåt i kön, trots att den var lång. Så det var värt mödan. Jag kom hem med en docksäng och leksaksdammsugare som vi kommer att spara till julen eller 2-års dagen. Barn måste inte få nya julklappar, det går bra med begagnade också. Lika så glad lär hon bli ändå. Böckerna jag köpte är hon ännu för liten för, så dom lär också bli sparade ett tag framöver.
På Skärgårdsloppisen träffade jag bloggkändisen Kakkakaffe och hennes tre bedårande söta barn för första gången. Läs Evas blogg Kakkakaffe här.

Min sambo har påbörjat takprojekt nr 2. Det är att tvätta, slipa och måla taket på garaget. Första semsterveckan höll han på med husets tak. Andra semsterveckan gick ganska långt åt till mitt loppisprojekt, Gårdsloppis i bageriet. Nu är det alltså nästa tak i tur. Men just nu är han ute och designar ett katt-hus. Vår ute-katt vid namn "kisse" skall få en koja till vintern. Vår dotter skal jämt och gräva i kattens mat, så det är bra att få upp den i kojan. Detta katt-hus kommer alltså inte att vara i markhöjd utan snarare så att Kisse får lite översikt över gården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar