header

header

fredag 3 augusti 2012

Full fart hela dan

Idag har det verkligen varit full fart på tösen. Hon vaknade kl.6 imorse. Jag hade hoppats på kl.8, men nej. Klockan 7 gav jag upp och steg upp med henne. Gröt skulle hon inte ha. Gaaah . . . då hon inte äter nånting. Hon har inte tid att äta, gnäller, kastar mat i golvet.
Vi var till Pörtom och hämtade ett paket på servicestationen. Tre flaskor Head & Shoulders gratis från Pampersklubben. Tösen somnade redan på vägen så vi tog en paus hos Eva. Hon sov där i deras säng i all sköns ro. Därefter har det varit full fart. Mormor kom vid 16-tiden tack o lov. Skönt att inte behöva strida med maten. Mormor tog den striden och damen åt förståss mycket mer än vad hon annars gör.
Dock var nog mormor nöjd kl.20 då hon fick åka hem. Det är väl det bästa med att ha barnbarn; Du behöver inte ta med dem hem.
Efter en timme bus och skratt med pappa så slocknade hon kl.21.30. Nu hoppas vi på en lååång natt. *hoppas hoppas*

Jag har varit på vårt loppis ikväll. Full rulle var det. Folk kom mer och mer. Roligt!
Under tiden har min sambo byggt klart katt-huset. Just nu sätter han det på plats. Bild kommer nån dag då jag orkar och hinner tömma kameran. Sen är det att försöka locka in katten dit också. Det lär nog bli en utmaning. Vad jag har för erfarenhet av katter och burar är att det är inte så där jättehejsan att vara instängd i en bur. Nu kan hon visserligen själv gå ut och in. Men jag tvivlar på att hon kommer, i första taget, att sätta sig och se ut genom sitt fönster. Snarare lär hon väl sitta på taket.

En mjuk kattkorg borde vi köpa till henne. På Yttermark loppis såg jag en hundkorg. Men jag antar att den hade luktat hund, så det var ett osäkert kort. Vi får ta till styrox till att börja med. Det är inte så kallt nu ännu heller.

Ikväll missar jag andra filmen "Systrar i jeans". Hoppas jag nån gång tar mig tid till att se de filmerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar