header

header

lördag 23 augusti 2014

Böcker och tidningar till jultomtens säck

Jag har sålt jultidningar sedan jag gick i lågstadiet. Numera är det storasysters namn på beställningen. För varje år tänker jag att i år orkar vi inte sälja. Men så finns det ju så många fina böcker att vi hittar alltid något att köpa själva. Man behöver inte sälja så mycket för att komma upp till första premienivån. Gåvorna är alltid uppskattade av storasyster i familjen.

Här är mina favoriter ur årets jultidningskatalog från Fem förlag








Några fina böcker fann jag också i jultidningsförlagets (Semic) katalog. I den finns det många klassiker som hängt med i många år. August och Lotta, Lilla Fridolf, Hälge, Kalle Anka, Bland tomtar och troll m.m





Jag brukar köpa en eller två böcker till mig själv. Möjligen kanske jag köper en till barnen. Dock brukar släkt och bekanta köpa så många böcker till barnen att vi inte lägger pengar på ännu fler.
Vilka böcker tror ni att jag slutligen väljer att köpa?

Gällande premierna har vi ännu inte frågat vad storasyster vill ha. men en popcornsmaskin, mjukglassmaskin och en kickbike tror jag står högst på önskelistan. Inga oövervinnerliga premier med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar