header

header

onsdag 1 maj 2013

Valborgsmässoafton

Dagen började med att grannens katt blev påkörd på vägen här utanför. Jag tror att vår kisse har lärt sig att bilar är farliga, så då den vita kissen låg på vägen kunde jag inte för en sekund tro att det var vår kisse. Det var det inte heller. Grannens kisse är mera vit än vår. Vi trodde den var död, allihopa, vi och den som hade krockat med katten. Min sambo skulle lyfta den i diket men insåg att den levde och hade ljud för sig. Tills jag sen hunnit ut hade den satt sig upp på vägen. Jag bar den på spade över till grannarna, eftersom den blödde en del. Klockan var före 7 på morgonen. Grannen meddelade senare på dagen att katten var uppe och vandrade omkring.  Dock vet jag inte vad veterinären sen sa om katten, kan den överleva eller ej. Katter har minsann nio liv, så månne int.
Min farmors katter har klarat allt från tröskor till vägplogar. Lite skavanker här och där. Men katter ger inte upp i första taget. Då vi bodde i radhuset hade vi ju besök av en katt som var både blind och döv på ett öra. Men den var vi tvungen att avliva. Hon hittade inte nånstans, krockade med husväggar... parentes om katter.

Min dotter fick besök av sin kompis på dagen. Hon försökte väl i princip krama ihjäl honom. Gick och höll honom om ryggen. Men däremellan lekte de också helt fint med dockvagnen och spelade på de små elorglarna.

Vi firade valborgsmässoafton med mycket ballonger. De var superdålig kvalitet, så köp inte en påse med 50 ballonger på HongKong. Flera av ballongerna hade hål från början. Det blev inte bättre av att min dotter, fröken "hjälpa mamma" satte knappnålar i dem. Då bara pös luften ur då vi försökte blåsa upp dem. Så lika bra att avverka alla 50 ballongerna samtidigt.




Vi tittade på konserten från Åbo och jag tog sedvanligt fram min mössa. Kissen funderar nog vad jag har på huvudet. På kvällen kom farmor med mjöd och munkar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar