header

header

torsdag 2 maj 2013

Molo salg i Köpenhamn och OTT i Malmö

 Jag visste inget om detta evenemang innan jag gick med i Facebook gruppen "Vi som snackar danska barnkläder". Nu vet jag mycket mera. Det här är lika galet som köerna till Gekås. Jag menar Molo salg (utförsäljning) i Köpenhamn och så finns det även OTT i Sthlm och Malmö. Att jag är avis på de som har möjliget att åka på detta spektakel. Det vore en upplevelse bara det att åka dit.
Enligt bilderna som jag sett i facebookgruppen så är kläderna BILLIGA jämfört med normalpris. Man behöver inte stå och köa utanför utan det finns stolar (och rödvin) för dem som sitter och väntar 2,5h innan öppning. En Molo vinterhalare kostar ca 500 danska kronor på salgen, alltså 67 euro. Det är annat än normalpriset 139 euro. En Molo hjälmmössa kan du få för 6,70 euro alltså 50 danska kronor. 

Jag vill också fynda MOLO! 


I bloggen "Allt det fina" skriver bloggerskan
Vilken drömdag för en barnklädesshoppingtokig mamma.

Idag började Molos utförsäljning i Köpenhamn. Salgen hålls 2 gånger per år och jag har aldrig varit där, men det ska vara GALET. Massor med shoppingtokiga mammor (ja, det är nog mest mammor) som köar i timmar och sen tokshoppar. Det är ju bara en halvtimme bort hemifrån oss och någon gång ska jag åka dit. Det är en liten skräckblandad dröm att få trängas och knuffas för att få göra några små molofynd :). Men i år kände jag att det faktiskt inte var något jag direkt behövde.

 OTT (företaget som distribuerar bl.a Molo, Ebbe, Katvig, Hummel, Wheat och Scotch r'belle i Sverige) hade utförsäljning i Malmö från och med idag. Så... jag åkte dit istället :). Och jag kan säga att det var GALET även där vid öppning. Jag orkade inte så länge för det var sjukt mycket folk men jag fick ändå shoppat en hel del, främst från Molo och Ebbe. Riktigt nöjd med mina fynd!


Läs mera på bloggen "Allt det fina"

http://alltdetfina.blogspot.fi/2013/05/ott-utforsaljning-i-malmo-och-drom-om.html


Molo salgen 
Kulturhuset Docken i Köpenhamn 
Onsdag den 1 maj, kl. 14.00-21.00
Torsdag den 2 maj, kl. 14.00-21.00
Fredag den 3 maj, kl. 14.00-18.00
Lördag den 4 maj, kl. 10.00-17.00
Söndag den 5 maj, kl. 10.00-16.00

OTT i Malmö
Utförsäljningen 1-8 maj, kl 10-18 vardag och 10-14 lördag
Krossverksgatan 9D i Limhamn. 
Nyheter varje dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar