header

header

torsdag 28 juli 2011

På snabbvisit i Vöråstan

Jag fortsätter på temat loppisbesök. Häromdagen besökte jag Röda Korsets loppis i Vöråstan, Vasa. Det är väldigt många år sedan jag sist var dit. Då såg det ut som ett loppis brukar se ut förr i tiden. Trångt, skräpigt och inte så intressant. Nu var det fräscht och fint. Det har det säkert varit i flera år, utan att jag vetat om det.
Först möts jag av en massa konditionscyklar. Jo, en sån vore ju bra att ha. Men sen får jag syn på nåt som jag länge tänkt skaffa, men inte velat slösa pengar på. Den måste jag absolut ha. Vad redskapet egentligen heter vet jag inte. Men det är som ett hjälpredskap vid sit-ups. Den ena bågen kommer under huvudet och den andra håller man i. Ett riktigt fynd för 5 euro.
Inne i butiken hänger damkläderna prydligt organiserade enligt färg. Blått, vitt, grönt, brunt, grått, svart finns i olika sektioner. Mycket snyggt ordnat måste jag påstå. Kläderna var även i mycket gott skick.
Barnkläderna däremot var urtvättade. Antagligen för att det bästa har gått åt först.
Det blev dock inget långt besök för mig och lilltjejen. Tålamodet tröt och det var varmt. Så när bilen var besiktad var det dags att åka iväg på lunch till det barnvänliga ABC vid motorvägen.

 En topp och en t-tröja till mig själv.

En skjorta till mig själv.


Röda Korsets loppis i Vöråstan rekommenderas för alla loppisfantaster! Tänk på att ni stöder Röda Korsets verksamhet då ni shoppar där. Det är ju inte heller så illa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar