header

header

måndag 25 juli 2011

Bakluckeloppis

Förra veckan var det bakluckeloppis i Sundom. Personligen föredrar jag loppis inomhus på Uf-lokaler där grejerna är synligt utspridda på bord. Det är mycket mera överskådligt.
Jag gillar inte riktigt att gå o gräva i andras bakluckor. Jag tycker nog att det är lite av oentusiasm att man inte ens kan plocka fram lådorna med grejer, ställa dem på marken eller nåt, utan har dem i bakluckan. Själv står man framför och döljer innehållet i bakluckan. Så jag ignorerar sådana säljare helt. En annan grej är säljare som inte lagt pris på sina varor. Fråga vad varorna kostar kan det stå på en skylt. Jaha, beror priset då på vem som frågar, eller ?
En tredje grej jag funderade på var hur folk kan stå och bjuda ut barnkläder som så synligt har stora fläckar. Därtill vilja ha flera euron i betalt per plagg.  
Så visst fanns det barnkläder och pussel och spel, ifall jag hade gett mig tid att gräva. Två tröjor kom jag hem med, ENDAST!
Hello Kitty tröjan hittade jag på en släpkärra. Synligt och bra! Endast 1 euro. Det anser jag vara ett verkligt fynd. Den rosa tröjan med hundar hittade jag på ett bord framför bakluckan. Det också synligt och bra organiserat av en dam med säljintresse. Endast 1,50 euro. Så det blev ett billigt loppisbesök i Sundom.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar