header

header

söndag 17 juli 2011

Loppis är poppis

Här i Närpes har det en tid varit poppis med loppis. Jag har aldrig varit någon loppisfantast förut. Bara tanken på att andra människor använt kläderna innan eller dreglat på böckerna har känts lite smått motbjudande. Jag minns inte hur och när jag ändrade inställning till loppisar. Kanske det var då jag insåg hur billigt det är att shoppa på loppisar. Att man faktiskt kan hitta nästan nya och helt oanvända kläder. Dessutom kan ju kläderna tvättas innan användning. Jag undviker nog att köpa t.ex gosedjur, som inte kan tvättas.
Nu är jag helt loppisfrälst. Jag kan gå i timmar och kolla in vad folk försöker bli av med. Sedan jag fick min dotter har jag hamstrat mängder av underbara klänningar och söta rosa blusar. Spets och rosa skall det vara. :)

I början av veckan tillbringade familjen några dagar på Åland. Jag hann besöka en loppis. Emmaus hette den. Finns på Köpmansgatan i Mariehamn. Rekommenderas! Det var städat och välordnat där. Denna rosa kjol är ett fynd från den loppisen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar