header

header

söndag 24 juli 2011

Mat skall det va'

Vår lilla tjej har visat stor aptit på mat den senaste veckan. Fruktpuré är nog det godaste hon vet. Tre fjärde delars burk slinker lätt ner. Dock har vi lärt oss att hon måste först dricka mjölk för att kunna få fruktpuré. Tvärtom går inte.
Fruktpuré köper jag på burk. Men annars har jag kokat mat och frusit in i iskuber; morot, batat, broiler, blomkål och en blandning av korngris, zuccini och broccoli.
Till frukost och kvällsmat blir det välling av det här sortimentet.




På Sparhallen i Mariehamn hittade vi även Hipp-gröt. Det skall också prövas så småningom.



Jag och min sambo har en låda maletkött att steka ikväll. Oftast blir det maletköttsås och spaghetti. Min sambos favoritmat. Men nu skall vi göra lasagnette med kikärter. Det hade jag tänkt iallafall.  Det malda köttet är nötkött. Så en del skall jag ta ur och koka till lillan.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar