header

header

onsdag 27 juli 2011

Loppis i paviljong

Idag började loppisen i Nämpnäs paviljong. Jag hade nog lite förväntningar om att det skall vara fullt med grejer. Det var halvfullt. Pojk-kläder i massor, tyckte jag. Pojk-kläder behöver inte jag. Gamla ungdomsböcker såsom Kitty och Mary Lou i massor. Det behöver jag inte heller. Glas, snapsglas, vinglas, cocktailglas, tallrikar. Det behöver jag inte heller. Ändå kom jag hem med 6 små söta snapsglas. Men de kommer jag nog att ge bort i gåva till nån. Jag dricker ju aldrig snaps själv. Min sambo ville heller inte ha dem. Ävenom de nog var fina.



Bland glasen hittade jag även 4 små iittala snapsglas för ynka 2 euro. Jag är ingen iittala samlare tack o lov. Så de fick stanna kvar på loppisen. Men garanterat kommer nån att bli lycklig över ett verkligt fynd.
Åt mig själv hittade jag en klänning för 1 euro och en tunika för 1 euro. Lilltjejen får några nya haklappar. Hon kladdar ner 4 stycken per dag. Så vi behöver massor av dem. Redan då hon var 1 månad så köpte jag alla haklappar som fanns på rea på Halpa-Halli. Ändå har vi alltid för få av dom. Eller så är det bara jag som slänger dem i tvätt vid minsta lilla fläck.
Nu sover min lilla tjej. Hon somnade vid kl.20. Jag skall se vad Tina bjuder på i "Tinas sommarkök"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar