header

header

tisdag 29 juli 2014

Blomlådor vid terrassen


Blomlådorna är klara och fyllda med jord. Men sen då? Vad skall vi plantera i dem? Här är ursprungsideén från trädgårdsplaneringen. Perenner som kräver lite skötsel och inget direkt solljus. Dock tror jag inte att det ryms någon sockertoppsgran. Jag vet inte hur stora de är och hur mycket de växer. Jag skall titta lite på alternativa växter på nätet och konsultera mina trädgårdsmästare.



Lite bilder på alternativa växter: 

Daggfunkia eller Blomsterfunkia

DaggfunkiaBlomsterfunkia

Rosenplister 

RosenplisterRosenplister

Taklökar eller Alpaster

TaklökAlpaster

Gråtimjan eller Johannesört

GråtimjanJohannesört

Personligen gillar jag taklökar,  blomsterfunkia, gråtimjan och johannesört.

Bilder från www.plantagen.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar