header

header

fredag 11 april 2014

Vi har tråkigt!

Min dotter har gnällt både igår och idag om att hon har trååååkigt. Men hon vill inte gå ut på gården och leka. Hon vill inte klä på sig. Hon vill inte ha hjälp. Då jag går min väg så skriker hon och vill visst ha hjälp. Hon vill inte äta lunch. Nej, slipp då, säger jag. Då gråter hon om att hon visst vill äta lunch.
Vi är mitt uppe i 3-års trotsen. Jag som trodde att det kanske var över vid 2,5 och att vi slapp lindrigt undan.
Dessutom är hon lite hostig och lite slemmig i halsen. Ingen feber har hon. Men det märks att hon inte är riktigt frisk. Så leka med dockorna och djuren och se på TV är det hon vill göra.

Jag har inte många lektioner kvar. Snart börjar min mammaledighet. Jag känner mig också sysslolös, bortsett från att picka mig i fingret 5-7 ggr per dag för att kontrollera mitt blodsocker. Jag hade för höga värden på glucosbelastningen i vecka 30 och skall dagligen nu kontrollera mitt blodsocker. Det är ganska spännande att picka och kolla. Sen gäller det att hålla bort allt sött också. Choklad som jag tycker så mycket om.

Men sådär i övrigt har vi inte så mycket att göra. Så nu har både mor och dotter tråkigt. Båda går vi och väntar på att bebisen skall komma ut. Helst får den komma i maj. Jag vill inte gå och vänta till midsommar heller.

Idag har vi varit en stund i syrummet och jag har börjat på med att sy gardiner, kuddar och påslakan till lekstugan. Det skall finnas en säng där som morfar kan vila i, säger hon. Vi får se om min farmors gamla metall fjädrande säng kan rymmas in där. Då kan hon få ha den som säng i lekstugan. Men jag tror att sängen kan vara för lång. Då får vi hitta på en annan lösning.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar