header

header

torsdag 17 april 2014

Förkylt


Vi hostar och är förkylda hela bunten. Jag skall försöka att få tag på ett e-recept till mera hostmedicin åt min tjej. Nu blir det ju påsk så kanske flaskan inte räcker hela helgen. Å andra sidan, hur länge kan man ta hostmedicin? Nu har hon hostat i en vecka, så jag antar att det håller i sig några veckor till.
Att andas in Vicks salva i varmvatten tycker jag är det bästa. Men det rekommenderas inte för barn under 5 år.



I övrigt tycker jag att denna Physiomer nässpray är väldigt bra både för vuxna och barn. Det är en koksaltslösning med sterilt vatten som skall skölja näsan. Den sköljer sannerligen, för det kommer rätt mycket på en gång ur sprayen.



Har du några bra tips som botar hosta? Förutom att sova med huvudet högt, dricka varmt, hostmedicin...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar