header

header

lördag 25 januari 2014

3-års kalas

Vår lilla tjej är på väg att bli tre år. Idag hade vi barnkalas och nästa lördag blir det släktkalas.


Förberedelser




Det blev påsar att "meta". Ett lämpligt innehåll för små barn tyckte jag att denna kombination var; bilder att måla, ballong, plåster och en klubba.



Hemgjord glass. Tyvärr var den så stelfrusen att den bara smakade is tyckte jag. Först kl.16 då kalaset var slut, var glassen lämpligt mjuk. Men det är bra att veta till nästa helg. Då kan vi tina glassen en längre tid, innan gästerna kommer.



Pizzastjärnor var ett tips jag hittade på Internet. Minipizzor till små Mini's. Riktigt lämplig storlek till ett barnkalas. 




Gott småplock. Chokladbollar med kokossocker; mycket godare och mycket nyttigare än vanligt socker. Haribos Tutti fruits (från Silja Line) var suveränt goda. Jag kunde inte hålla mig heller. Vi har vräkt i oss godis idag. Speciellt födelsedagsbarnet gillade godis.

Åtta barn och 10 vuxna var vi sammanlagt idag. Tjejen sa på morgonen att hon ville ha "Familjen annorlunda" på besök. Varför kan inte dom komma på kalas? Jag fick förklara att de bor i Sverige. Då ville hon genast åka till kusinerna och "Familjen annorlunda". Men med åtta barn i huset så blev det ju lite "Familjen annorlunda" ändå. Fastän de flesta barn var av samma årgång (2011). 
Min kamera är nu exakt 3 år gammal och jag tycker den är jättedålig. Det blev inte många lyckade kort. Men här är några icke suddiga bilder iallafall.





Metning på gång. Möjligen kunde vi ju göra en snyggare version till nästa år. Att meta med en strandväska är ju inte särskilt realistiskt. Kanske vi kunde skaffa en större håv av något slag :) Men man tager vad man haver.



Oj, sa hon, så som hon sa, på julafton. Det var nog svårt att förstå varför folk kom med paket. Att tomten kommer med paket har hon nu förstått. Men varför skall man få paket då man fyller år? Det blev ju julafton igen idag. Här inspekterar hon sina presenter. Alla tuggummin in i munnen på en gång. Lite variation till godiset blev det ju :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar