header

header

onsdag 28 mars 2012

Läsbiten igen

Idag har vi haft en dag utan ett endaste måste. Inga program alls på schemat.
Så vi steg upp halv 9. Både jag och tjejen åt turkisk yoghurt till frukost.
Sen såg vi äntligen på "Familjen annorlunda" från i måndags. Jag var tvungen att se det på tv4.se eftersom det var såna störningar på sändningen i måndags att det var verkligt störande att kolla avsnittet på boxen.

Sen har vi ätit lunch och tjejen somnade 12.30. Jag räknade 3 sidor med matteuppgifter och lade mig sedan i sängen och fortsatte läsa i boken jag började på med i helgen. Jag har äntligen fastnat för att läsa en bok igen. Denna gång en engelsk bok i Sweet Valley High serien. Ja, jag vet att det är en ungdomsbok. Men den är lättläst. Jag faschineras över hur språket i den engelska upplagan är så mycket modernare än i böckerna översatta till svenska. De svenska SVH har ett mera konservativt språk. Eller hur skall man uttrycka det.
Dessa engelska SVH böcker köpte jag på ett antikvariat på Mechelingatan i Helsingfors år 2004, tror jag. Jag köpte knappast alla som fanns där då. Jag undrar om det finns några kvar? Jag vill gärna läsa hela serien på engelska. :)

Nu har tjejen spridit ut min penal och tuggat på grön tusch. Dags att återvända till verkligheten . . .

Bild kommer . . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar