header

header

lördag 24 mars 2012

Att pröva på diet

Jag skall testa på LCHF dieten. Det bestämde jag mig för imorse. Jag skall testa en vecka... och se om jag verkligen vill äta så. Det kanske blir en blandning av LCHF och GI skulle jag tro. Jag har några häften med GI rätter, men är inte så påläst om LCHF (förutom att jag var på en föreläsning i våras).

Vad åt jag idag då?

Frukost
Två stekta ägg och en liten ask stekt bacon, en tomat och en bit gurka.
Jag blev mätt och var nog det fram till kl.12 kanske.
Eftersom jag jobbade 9-12 så var jag lite osäker på om jag skulle "klara mig". Men jag blev inte hungrig, bara lite trött i huvudet. Jag borde dricka mera vatten antar jag.

Lunch
Microvärmd maletköttsås, med tomat och ost (från gårdagens middag) och en bit gurka.
Fyra bitar LCHF nöt och chokladgodis med MYCKET smör. Man skall inte ens tänka på hur mycket smör det var i smeten.
Detta åt jag i skolan och åkte sedan till Böle på loppis. Mätt blev jag och det gick helt bra. Vatten drack jag lite ibland. Matinköp på K-market och jag var hemma vid kanske 15.30 -tiden.

Dags att göra middag. Jag kokade potatis och morötter till de övriga i familjen. Maletköttsåsen från igår fanns kvar. Kokta djupfrysta grönsaker från igår fanns också kvar.

Middag
Jag åt en bit ugnskorv, ugnsrostade morötter och rödbeta, maletköttsås och de kokta grönsakerna från igår. Till det ännu tre bitar av LCHF godisen.
Mätt blev jag då, men nu snart 2h senare börjar jag känna mig smått hungrig. Dock inte sötsugen. Det suget for redan imorse.

Till kvällsmat hade jag tänkt mig en halv avokado, lite kvarg med bär.

Jag kan tänka mig att jag är hungrig för att jag för det första inte är van vid dieten och för det andra kanske inte åt tillräckligt med fett till middagen. Men de stora mängderna smör skrämmer nog lite. Därför antar jag att en GI diet skulle passa mig  bättre. Då kan jag även äta lite quinoa, bulgur, råris och baka GI bröd.

Har du testat på LCHF dieten? Vad rekommenderar du i matväg? Nåt gott och nyttigt att testa i LCHF väg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar