header

header

onsdag 21 mars 2012

Plötsligt händer det . . . igen

Min dotter har lärt sig att dra dragkedjan upp och ner i sin rosa Ristomatti Ratia fleece overall. Så dagen går ut på att stå och se sig själv i spegeln och dra dragkedjan upp och ner och upp och ner och upp och ner. . .
 Overallen är köpt på loppis. Så den må hålla så länge den håller. En enkel, billig och rolig sysselsättning.

Plötsligt sitter hon och trär ringar på en kon och jag blir helt häpen. Det har hon inte alls ägnat sig åt förr. Jag trodde inte att hon alls förstod var ringarna skulle vara. Hon har mestadels bara kastat dom runt sig och bitit i dem. Nu plockar hon dem på och av och på och av . . .

Dock fungerar ju inte allt så som mamma vill ännu. Jag bad henne nyss att plocka upp alla de cd skivor som hon spridit runt golvet. Hon försökte men insåg att det var för svårt. Så istället plockar hon ut resten av cd-skivorna också på golvet. Det var inte riktigt tanken från min sida :(

Annars har vi för tredje dagen i rad varit ute på promenad med vagnen. Soligt och fint är det här. Min dotter njuter i vagnen med solbrillorna på. Varje bil hon ser pekar hon på och följer med blicken så långt hon kan se. Idag såg vi också några traktorer. Jätteintressant :)

Bilden är från augusti 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar