header

header

måndag 12 oktober 2015

Hela morgonen har jag lagat mat...

Lillasyster är snorig och grinig. Ingenting vill hon riktigt äta. Hon har inte ätit potatis på en vecka. Förutom potatismoset på ABC i lördags. Det gick ner med en väldig fart då hon samtidigt fick titta i pappas telefon på hennes favorit musik video. KAJs Pa to ta na kako?
Den kan ni kolla på här  : https://www.youtube.com/watch?v=9FgCNV2yYOk

Så nu har jag gått in för plockmat. Hon vill ju helst äta själv. Men hon äter hemskt lite, mängdmässigt. Som tur är så har jag fått henne att äta ägg, vilket storasyster aldrig ätit. Ärter och majs går alltid ner. Plus alla frukter och grönsaker. Knäckebröd, majsbröd och även mjukt bröd äter hon. Bara hon får smör på så går det ner. Grönkålschips var en riktig delikatess. Men jag vågade inte ge henne alltför mycket av det. Hon kan få ont i magen. Det är ju trots allt kål.

Dagens lunch bestod av stekt Snellman bacon, kokta ärter och majs, stekt ägg, grönkålschips och mina underbara mellanmålsrutor. Receptet till dem hittar ni i föregående blogginlägg.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar