header

header

fredag 21 december 2012

Med önskan om en fridfull jul

Igår hämtade vi hem dotterns gudmor (från Helsingfors) som kom med tåget. Tyvärr blev det buss från Seinäjoki p.g.a ett försenat tåg. Dottern var så nöjd och glad och pratade och pekade. Franska och hamburgare åt hon på McDonalds för första gången. Tidigare har hon inte velat ha franska. Dock har influensa invanderat huset. Både mormor, morfar och dotter har hosta. En tand har kommit fram som antagligen orsakat det försämrade immunförsvaret.
Så vi har börjat julfirandet med att öppna lite klappar och se på "Twilight", vilket jag tidigare inte sett.
Gudmor stannar här tills dan före dan. Vi hinner göra julgodis och sjunga julsånger i kyrkan ikväll. Så vi får verkligen fira jul tillsammans i år, vilket vi senast gjorde år 2007 tror jag. Då var jag i Helsingfors under mellandagarna.
Julskinka, ärtor och potatis står på menyn till kvällen. Förhoppningsvis skall tjejen äta nåt av det också. Hittills i dag har hon bara ätit två halva glassar och druckit mjölk. Men jag är tacksam över att vi iallafall inte har magsjuka, som många andra drabbats av.
Jag och min familj önskar alla bloggläsare


GOD JUL
&
 GOTT NYTT ÅR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar