header

header

tisdag 22 maj 2012

Picknick på djurgård

Igår hade föräldra-barngruppen i Övermark avslutning med besök på djurgård i Petalax. Det var ett otroligt fint och välskött ställe med asfaltad gård. Enkelt och bra gick det att använda barnvagn och kärra. Huset som ägarna bodde i var otroligt fint med en av de finaste lättskötta trädgårdar jag sett på länge. Det blommade otroligt fint på gården.



Vi tittade på hästar, grisar, getter, får, hönor, tuppar, stora highland kor, kaniner och en stor hund. Det var första gången som vår tjej sett så stora djur.  Jag tror att hon föredrog hästarna, kossorna och grisarna. Fåren bräkte så högt att hon nog blev lite rädd. Ävenom jag gillade fåren bäst. De hade så mjuk och tjock päls. Eftersom de inte hade några horn så vågade jag klappa dom.




Getterna och kossorna höll vi oss en bit ifrån. De skall man nog ha respekt för.




Kaninerna och hönorna brydde hon inte sig i. Jag antar att dom var svåra att se då dom var i burar av hönsgaller. Kaninerna satt så stilla dessutom.
Efter titten på djuren åt vi picknick i gröngräset. Det var verkligen fint väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar