header

header

onsdag 14 september 2011

Vit tvätt

Buzzador var generösa nog att sända mig alla typer av fläckborttagningsmedel. Därför skall jag även testa alla. Vita kläder blir fort missfärgade av deodorant. Dessutom syns minsta lilla matspill. 

 

 Med hjälp av Vanish crystal white skall jag försöka få kläderna bländande vita igen. Det är alltså den mittersta burken jag använder.


Den vita tvätten läggs i blöt med 1/2 skopa pulver. Blötläggningen varar i 6 timmar.
Några plagg blötläggs inte. Jag stryker på flytande Vanish white gel innan det läggs i maskin. Därefter tvättas kläderna med Grumme kulör tvätt.

Resultatet:



Tyvärr ingen skillnad på deodorantfläckarna på tröjan. Tjejens keps blev verkligt vit och fin. Men fläckarna finns kvar ändå. Tjejens vita täcke med kräkfläck på blev vitt och fint igen. Dock var det ingen ingrodd fläck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar