header

header

lördag 17 september 2011

Fläckiga byxor

Jag har ett par byxor som är fläckiga. Egentligen vet jag inte vad det är för fläckar. Men jag gissar på fettfläckar av typ olivolja eller hudkräm av något slag.

Som buzzador skall jag nu testa Vanish fläckborttagningsprodukter. Jag erhöll 7 olika produkter i mitt paket från företaget Buzzador.
Vanish förbehandlarspray påstås avlägsna fettfläckar. Så jag testade det.

Märkliga fläckar på mina byxor, trots att de är nytvättade.

Antagligen fettfläckar

Vanish förbehandling sprayas på och verkar i 5 minuter. Plagget tvättas i maskin med mörka färger och Grumme kulörtvätt pulver.

Tyvärr finns fläckarna kvar ännu. Iallafall de största.

På flaskan står det att ingrodda fläckar kan behöva flera behandlingar, så skam den som ger sig. Fläckarna skall bort. Nästa tvättomgång prövar jag att blötlägga plagget i en timme före. Nu gjorde jag inte det utan testade att endast använda förbehandlare denna tvättomgång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar