header

header

torsdag 22 maj 2014

Lillasyster och storasyster

De senaste dagarna i bilder. Vår dotter blev storasyster då lillasyster anlände i söndags. En mycket erfaren barnmorska förlöste bebisen. Solveig jobbade sin sista dag före pensioneringen. Lillasyster kom ut med fart och var så omtumlad att hon inte sög på de första 12 timmarna. Matning med spruta blev det först tills hon började acceptera flaska.






Första natten delade jag rum med en annan mamma. Därefter fick vi två dygn för oss själva. Riktigt lyxig kvalitetstid på tumanhand! Utsikten var väl inte den bästa. Tv-utbudet rätt knapert. Men vi unnade oss att vila och äta, och vila och äta.






Sjukhusmat brukar jag överlag gilla. Men frukosten var nog sämst. Torra, tråkiga rostbrödsskivor och nån vattnig gröt. Kvällsbiten var mycket bättre med fullkornsbröd såsom Rela och ett urval av pålägg. Utbudet av frukt tyckte jag var ganska så skralt. Mandarinen jag tog smakade så förfärligt att jag slängde hela den. 


Storasyster och pappa på besök 









Hemfärd på onsdagen
Vår lilla tjej var 2870g  och 3 dygn gammal på hemfärdsdagen. Flaskmatning och amning, pumpning och matning framöver. Lite gul om nosen men ändå värden under gränsen för ljusvård. 

 


Hemma dag 1, torsdag

Jag har sytt två stycken babynest. Men första natten vägrade hon sova i det. Men till lite lunchvila fungerade nestet bra. 
Soligt och 20 grader ute idag. Så en stund har hon sovit ute i vagnen. I det stora hela sover hon nästan konstant. Men om några veckor hoppas vi att hon börjar ha upp ögonen lite mera. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar