header

header

tisdag 27 maj 2014

Ett paket på trappan

Jag har gett storasysters gudmor i Helsingfors i uppgift att söka genom staden efter en liten stickad tröja eller kofta i storlek 48 eller 50. Dels har jag inte själv varken lust eller ork att nu, efter 4 dygn i Vasa,  åka dit igen för att gå i butiker. Bara en sån sak som att köra bil känns ännu inte bekvämt med alla stygnen i rumpan. Dels är utbudet av allting mycket större i Helsingfors än i Vasa. I Närpes begränsas det till Halpa-Halli. Där hittar jag inte heller det jag behöver.

Idag kom postgubben och satte ett paket på trappan. Ett paket med härliga Stockmann påsar och presentförpackningar. Så fina paket att det var synd att öppna dem. Två helt ljuvliga stickade koftor hade hon hittat åt lillasyster. Riktigt den där cerisa färgen som jag gillar. Ävenom det enda kriteriet hon fick var att de ska vara små, så hittade hon koftor riktigt i min smak.


Lillasyster fick även en välbehövlig present. Trasor kan man aldrig ha för många av. Dessa var dessutom i helt ljuvliga färger. Bodyn blir perfekt under lillasysters dopklänning. 



 Storasyster trodde att det var hennes födelsedag, eftersom en present i paketet också var till henne.




En jättefin klänning har gudmor skickat till storasyster. Den blir perfekt till lillasysters dop. Så bra att jag nu inte behöver söka igenom hela Vasa efter en dopklänning. Det hade inte känts så lockande just nu. Gudmor verkar veta vad vi behöver, innan vi kommit på det själva. Lämpliga skor har vi redan hemma. 

Åh, vad jag saknar Stockmann och Helsingfors ibland. Utbudet av allting! Plus alla människor jag känner där. Vi skall nog hälsa på i framtiden. Då tjejerna, speciellt lillasyster, blir lite större. 
Tack tack till gudmor  och gudmors mor i Helsingfors som förgyllde vår dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar