header

header

onsdag 11 december 2013

Julfest på föräldra-barnträffen

Den 2.12 hade vi julfest med föräldra-barn gruppen i Övermark. Alla föräldrar tog med ett paket värt 3 euro. Detta är mycket uppskattat av barnen. Min tjej fick pennor och hon blev så glad för det. Klart, hon gillar ju att rita på väggen. Pennor, puzzel, play-doe, kramdjur och andra små grejer innehöll paketen som barnen i föräldra-barn gruppen fick.

Dagen till ära fick hon äntligen använda den där fuskpälsen från Lindex som hittills inte blivit använd. Vi köpte den för flera år sedan på Suvi loppis för 3 euro. Mössan är min gamla mössa från 70-talet. Hon gillar den väldigt mycket. 

Stallet, krubban, Josef och Maria. Dagklubbsledarens berättade en förenklad version av Julevangeliet. Superfint!

Spännande med pennor i paketet. 



Angående julklappar finns det olika åsiker hos olika föräldrar. En julklapp behöver inte kosta mycket för att barn blir glada. De bästa julklapparna kan vara de där billigaste. Så köp inte en massa dyra onödiga grejer till julen, tycker jag. Tids nog skall barnen ha bilar och körkort. Spara pengar till det istället. Jag tycker att julklappar från loppis är helt okej. Åtminstone för vår del. Jag har köpt alla våra Baby born, dockvagn och docksäng på loppis. Det märks ingen skillnad på nytt eller använt tycker jag.

I år kommer vår tjej ändå att få nya grejer eftersom vi shoppat på Gekås i Ullared och Biltema i Seinäjoki. Billigt och bra så länge som det håller intresset väckt. Det är inte många år som leksaker är populära. Då tjejen fyllde två fick hon en gunghäst. Den var väl kul i en månad. Nu står den bara i vägen. I år blir det leksakskök, leksaksmat, kundvagn och kassamaskin. Få se hur många månader det är intressant.
Böcker tycker jag har ett fint värde. De kan uppskattas i många år. Tas fram nu som då och läsas om och om igen. Dessutom är de inte så otympliga att förvara som andra lekgrejer.

Vad tycker du om julklappar? Kan man köpa julklappar på loppis? Skulle du uppskatta att få använda julklappar? Vad uppskattar du och dina barn mest i julklappsväg?

Personligen så uppskattar jag mest hemmagjorda julklappar oavsett vilket hantverk det än är, ätbart eller ej. Det slår allt annat. För då är det tanken som räknas :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar