header

header

fredag 22 november 2013

Julklappar till Hoppets stjärna

Jag skulle ju skaffa mig ett fadderbarn då jag fyllde 30. Men det blev aldrig av. Nästa steg blev att ifall jag inte kunde få egna barn skulle jag skaffa fadderbarn. Så fick jag en egen tjej. Så fadderbarns projektet blev lagt på is. Genom att skicka julgåvor till barn, som inte har nån fadder, så hjälper vi iallafall lite grann.

Vi har det så bra och tryggt här i Finland att vi gott kan dela med oss av vårt överflöd, tycker jag.  Denna vecka ville Hoppets stjärna få julklapparna som senare skall skickas till Lettland och Litauen. Vi har gjort matpaket till barnfamiljer och små paket till flickor i olika åldrar. Det blev paket till flickor därför att jag skickade med lite mössor som jag sytt. Dessa mössor var nog relativt flickiga i färgerna. I paketen till flickorna fanns också häften, pennor, kex och choklad. Jag plockade också ihop lite andra småprylar som vi aldrig använt. Puzzel och små spel som ännu var inplastade. Vi har ju leksaker i överflöd.
Det känns bra att kunna ge till ett gott ändamål. Det är roligt att kunna glädja barnfamiljer som har det svårt. Då vet jag att mina julklappar är uppskattade och välkomna.
Med hopp om en fin jul även i Lettland och Litauen.






Vi levererade paketen till Hoppets stjärnas kontor i Finby, Närpes. Tjejen min var lite besviken över att inte tomten var där för att ta emot hennes paket. "Val e jutomten?" sa hon. Hon trodde att vi skulle leverera direkt till tomten tydligen. Men tomten skall vi träffa på söndag i Närpes centrum, under julöppningen.

Läs mera om Hoppets stjärnas hjälpsändning av julpaket
http://www.starofhope.fi/hoppet/filer/1382008271.web

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar