header

header

fredag 27 september 2013

Marknad och hudvård

Idag kl.8 var det igen dags för Kristinestads marknad. Jag hade tänkt att jag och min tjej skulle vara där rätt tidigt idag. Men så vaknade vi 9.15. Klockan var således nästan 12 innan vi var i Kristinestad.
Vi behövde åka via min skola och kopiera lite papper. Dagisbarnen råkade vara ute så vi hälsade på min gudson. Min dotter hade velat stanna där. Det är en jättefin dagisgård i Yttermark.

Marknaden var väldigt traditionell, näst intill tråkig. Vi åt den traditionella varmkorven och mormor köpte lakritsremmar och leksaksmobil till tjejen. Hon var jättenöjd över det. Jag var nöjd över att slippa se ballongdamerna och pehmis-glassen. Sånt hör tydligen bara sommaren till.

Imorgon skall jag på kurs. Jag skall lära mig att göra egna naturliga hudvårdsprodukter. Jag har ju bytt ut all kroppsvård till naturliga produkter nu. Tidigare hade jag torr och irriterad hud, massor av torr mjäll i håret. Men efter att jag började använda FLOW kosmetiikkas produkter så blev det mycket bättre. Jag använder också Urtekrams AloeVera tvål och Enjos olivtvål. Det fungerar bra för mig.

Produkter jag använder från FLOW. Dessa kan även köpas av företagets återförsäljare. 






Till både FLOWs tvålar och Enjos olivtvål passar Enjos tvålställ. Jättebra!




Imorgon hoppas jag på att få lära mig göra produkter som är naturvänliga och hudvänliga men ändå går att spara mer än en dag i skåpet. Kursen jag skall gå är den här.

810401 Naturlig hudvård med oljor och växter


Lärare: Cecilia Nordman


2 kommentarer:

  1. Kom in på din blogg då jag googlade på enjos olivtvål. Kan man använda den till kroppstvätt också?
    H.
    Ann-Britt

    SvaraRadera
  2. Absolut! Man kan tvätta hela kroppen och håret med Enjos olivtvål. Jag tvättar händerna med den tvålen dagligen. Använder jag andra tvålar börjar händerna klia.
    Men för mitt hår lämpar sig tvålen ringblomma från FLOW mycket bättre. FLOW har särskilda shampotvålar för håret.

    SvaraRadera