header

header

måndag 15 juli 2013

4 roliga dagar

De senaste 4 dagarna har vi haft mycket aktiviteter på gång. Idag är vi bara hemma och det är "Emil i Lönneberga" maraton på dvd igen.

Torsdagen hade vi efterlängtat besök. Det var en varm och fin dag så barnen kunde leka ute.




 Minstingen gillade vår tjej väldigt mycket. Å visst var den lilla jättesöt.



Fredag och lördag har vi spenderat på marknad i Kristinestad. En solig marknad med mycket folk. Den värsta trängseln på länge skulle jag säga. Tjejen och jag delade på en stor glass. Korv gillade hon också. En hel korv kan hon tydligen smälla i sig på marknad. Hemma är hon en vegetarian.




  Ett par nya skor kom vi hem med. Dessa skall väl passa bra till tjejens sommarklänningar.



Söndagen tillbringade vi på Wasalandia i Vasa. 4,5h orkade vi vara där. Det var nog jag som hade mest roligt ändå. Jag åkte 2x i stockarna, 1x i skeppet, 1x i bilarna, 3x med tjejen i hästkarusellen, 2x i Jaffaburkarna och otaliga ggr i rutschbanorna.



Tjejen sa bara nej till allting. Det förvånade eftersom hon på Tomatkarnevalen, helgen innan, så gärna åkte två ggr på kaninen. Nu ratade hon alla bilar, nyckelpigor och gungande hästar. "Lite farligt" sa hon till allt. Jag tvingade med henne i hästkarusellen och Jaffaburkarna. Det var nog sen roligt, då det gick att sitta i mammas famn.



Hon föredrog dock studsmattan (som om hon inte redan har studsmatta hemma liksom) och rutschbanorna. Hon gillade också de små båtarna i vattnet, men hon var lite för liten för att kunna styra dem.




Mest rädd var hon för maskoten. Det var en vit björn. Han såg så gosig ut. Hon ville hela tiden ha koll på var han befann sig. Men då hon väl såg honom så skulle hon direkt upp i famnen. Hur kan man vara så rädd för en maskot?


Jag frågade henne i bilen hem vad som fanns på Wasalandia. "Böni, liti faali".
Vad gjorde du på Wasalandia då, frågade jag. "Ima hoppa. Ima lutsa i tool lutsbana". 
Nästa år försöker vi med Ähtäri istället. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar