header

header

måndag 2 april 2012

Vardagen som den dagligen är

Sista avsnittet av "Familjen annorlunda" ikväll. Sorgligt. Men vi har hela den här säsongen på boxen. Synd att man måste ha premium för att kunna se tidigare säsonger. Jag minns så väl då det startade år 2009. Jag jobbade på dagis då och vi kollade alla i personalen på serien hemma. I första säsongen var det en familj med trillingar. Dom hade det exemplariskt vackert i sitt hem och var väldigt ordningssamma. Hur orkar dom tänkte vi?
Sen var det familjen från norrland med 10 barn. Dom var coola och handlade på loppis, ordnade loppis på gården hemma för att få ekonomin att gå ihop.
Sen var det den orginella mamman som målade nakenbilder. Hon var originell på många sätt. En finsk man hade hon därtill.
Alla dessa familjer som jag genom åren följt i serien har satt prägel för mitt eget familjeliv. Jag gillar att följa deras inte alltid så perfekta vardag, eftersom ingen har en perfekt vardag.

Flera bloggar som jag zappat igenom visar på det perfekta livet. De perfekta möblerna från den dyraste butiken. Mattan som så exakt passar in i just det rummet. Allt skall se så perfekt ut på ytan. Inte en bild av ett rum i oordning. Så tråkigt tycker jag.

Nu följer jag bloggarna som jag verkligen vill läsa. Vardagslivet och de små problemen. Mirkas, Maddes och Marias bloggar bland annat.  Det finns alltid problem, saker jag inte hinner med, alltid grejer som ligger på golvet, dammtussar fast jag just städat. Men det får vara så. Det måste ju synas att vi bor här och lever här också. Det samma gäller för dessa härliga familjer där samvaro går före städning.
Visst tycker jag att det är jobbigt att varje dag plocka upp mat från golvet då tjejen kastat omkring. Hur mycket mat är det inte på golvet hos en tio barnsfamilj då? Respekt till er alla storfamiljer.

Så på temat att visa vardagen skall jag sätta in en bild som visar på hur det oftast ser ut då min dotter äter själv.





Trevlig vecka alla läsare!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar