header

header

lördag 28 januari 2012

Vårt lilla troll fyller år

Jag tänker ett år tillbaka i tiden. Jag hade hunnit med mycket den dagen den 28de januari 2011. Jag hade besökt min farmor och klippt min farmors hår. Handlat på Halpa-Halli och Lidl. Besökt mina föräldrar. Sedan skulle jag göra pizza då jag kom hem. Men orkade inte, utan somnade och sov i 2h.  På kvällen satt vi och såg på "I rymden finns inga känslor". En myskväll då jag var ovanligt trött. Så gick vattnet. Men eftersom det inte var något Niagarafall, såsom jag hade föreställt mig så tog det nån timme innan jag förstått det. Panik! Tre veckor före beräknad tid och en fredagskväll kl.22. Snöstorm och kallt. Nej, vem har sagt att det skall vara enkelt och bekvämt.
Vi blev hemskickade igen. Åkte in lördageftermiddag, efter besök på Jysk och McDonalds. Kl.20.20 på lördagskvällen den 29 januari föddes vårt lilla troll. Hon var 49 cm och 3040g.

Imorgon fyller vår tjej 1 år. Jag hoppas att hon nu är över 9kg. Det får vi se nästa torsdag då vi skall på 1-års kontroll. Hon började använda pottan vid 11 månaders ålder. Tre tänder har hon fått. All mat smakar hon på (men slänger den sen på golvet och säger bläh). Hon går med stöd av sin rullator. Ännu vågar hon inte riktigt släppa greppet utan sätter sig gärna ner istället. Hon klappar i händerna då hon hör musik. Hon är nyfiken, den lilla damen. Hon pekar på allt och vill ta och känna på allt. Det roligaste är att dra ut lådor eller öppna skåp och plocka ut allt innehåll. Hon sover gärna mellan mamma och pappa i stora sängen. Men kan sova i sin egen säng. Hon vilar gärna inomhus. Ute i vagnen är det ju så trångt (jag rekommenderar inte smala Brio-vagnar).

Grattis tjejen vår på din 1-års dag imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar