header

header

måndag 5 september 2016

Helgen

   Fredagsmys med "Fångarna på fortet"

 
Jag försökte att torka bananskivor. För att de skulle hålla färgen doppade jag skivorna i citronjuice. Efter många timmar i torken blev de torra på utsidan, men var fortfarande sega. Inte skarpa som de torkade skivor man köper i butik.

Vasabladet hade ett recept på lingonremmar som jag prövade att göra. Trots extra brunt socker på blev de nog väldigt syrliga. Fyra timmar i ugnen räckte inte riktigt till. Remmarna är nog väldigt mjuka och aningen kladdiga ännu.





 Den här stora fågeln krockade med vårt köksfönster tidigt på lördagsmorgonen. Jag satt med ryggen mot fönstret och hörde bara en stor smäll. Förvånansvärt nog höll fönstret. Men fågeln blev så chockad att den satt en lång stund och bara tittade omkring sig.


På söndagen gjorde jag första gången inlagda frilandsgurkor.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar