header

header

fredag 11 oktober 2013

Gainomax med vaniljsmak




Genom företaget Buzzador testar jag Gainomax återhämtningsdrycker med vanilj och päronsmak. Jag gillade inte päronsmaken. Nu har jag även testat vaniljsmaken. Jag hade drycken i kylskåpet i flera dagar innan. Drycken smakade som vaniljpudding. Konsistensen var ju inte pudding utan mjölk. Men själva smaken var som de där barnpuddingarna med vaniljsmak. Oerhört sött. Vaniljen gillade jag mer än päronsmaken. Men det är nog ingenting som jag kommer att köpa.
Effekten då? Fungerar återhämtningsdryck? Nja, kanske om man haft ett riktigt svettigt gympapass. Vagnpromenader är nog inte det ultimata. Sen föredrar jag ju ändå vatten och en knäckemacka. Då vet jag vad jag får i mig. Jag är nog skeptisk till återhämtningsdrycker.
Då jag var yngre (typ för 7 år sedan) och tränade flera ggr i veckan på gym. Jag bodde utomlands då också kan jag tillägga. Då köpte jag Gatorade, som fanns billigt där. Det var gott och smakade som saft. Det gillade jag och det fick jag energi av. Men Gainomax skulle jag nog inte köpa. Dessutom är förpackningen inte så där "ta med vänlig" som en flaska  med skruvkork. Gainomax måste du svepa i ett eller sätta i kylskåpet (om du har tillgång till ett kylskåp). Så lite svårt att ta med det till gymmet, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar