header

header

söndag 19 februari 2012

Trädgårdsplanering

Jag tillbringar helgen med att gå på kurs och planera vår trädgård. Två dagar i rad skall jag rita upp vår tomt och fundera ut allt vad jag vill ha förverkligat. Vad som sen blir gjort i praktiken är antagligen inte ens hälften av vad som finns på planen. Men drömma kan man!

 En inspirerande bok

 Det här med att odla i lådor tror jag är min grej. Men det finns många olika varianter. Visst är det snyggt med stenbelagda gångar. Men vem skall ha tid att anlägga dem?

 Ideér och inspiration fick vi i massor

 Odla gillar jag och eget är bäst. Då vet man vad man äter. I den här boken fanns det också många bra tips. Såsom att man kan äta rödbetor ljumna med fetaost och vinegrettsås. Det låter gott!

Det här är vad jag drömmer om. Odlingsbäddar i raka rader och omringade av buskar. Det skall vara organiserat och snyggt. Framtidens projekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar